Vecka 35

2017-08-27_07-09-35

Denna gulliga skylt finns i gamla stan i Malmö. 

Vecka 35 är min andra hela skolvecka för terminen, och även min födelsedagsvecka. Jag har således massa planer, och även lite läxor, så tror denna vecka kommer gå ganska fort. Kan leva med det eftersom det betyder att det är mindre tid kvar till min 18-årsdag på fredag.

Mitt nya schema gör att jag börjar lite senare måndag-onsdag och bara börjar vid åtta-snåret på torsdag och fredag. Jag har en del håltimmar, men annars är jag väldigt nöjd med mitt schema iår. Jag tycker det är så mysigt med raster på flera timmar. Jag hinner göra lite läxor, läsa lite, prata lite, dricka lite te, gå ut om jag har lust, skriva, utan att vara själv för det är alltid folk på skolan. Enda som är lite dumt är att man sällan hittar någon ledig plats i biblioteket, och när man har håla under lunchtid är även matsalen full. Men förutom det då.

I veckan ska jag göra massa andra grejer förutom att gå i skola. Jag ska gå på vänsterfika som en klasskompis anordnar, jag ska ha min första orgelspelslektion, jag ska på en arbetsintervju (!), ha en körlektion (kör som i bil, inte sjunga), tatuera mig, klippa mig, bli gudmor på min systersons dop och fira min födelsedag två dagar i sträck, där den ena dagen kommer innehålla både räkor och kräftor.

Jag vet inte hur mycket annat jag kommer hinna med, antagligen inte så mycket, men jag vill ändå hinna läsa ut Binas historia av Maja Lunde, har ca. 100 sidor kvar. Den är så himla spännande och intressant för övrigt, det är en sådan bok jag kommer tvinga utvalda personer att läsa. Vill även hinna blogga lite, behöver baka lite inför min födelsedag och lyssna ikapp på nya och gamla podcasts.

Kommentera

