Höstterminens början

Jag har börjat skolan igen, det är måndag, jag har redan fått läxor och jag kan lika gärna planera mitt liv på internet, så vi kör.

Jag har fått nya skolämnen och många hålor, trean känns ganska fritt. Jag ska göra en reportagebok som gymnasiearbete, något med dikter som spetsarbete (mycket luddigt), och kommer förutom att läsa massa spanska även läsa filosofi, religionspsykologi och (kanske) musik (också mycket luddigt).

I veckan ska jag, förutom att gå i skolan, göra väldigt lite. Jag ska försöka plugga lite körkortsteori, läsa lite böcker, spåna på mitt gymnasiearbete men inte mycket mer än så. DSC_0592.JPG

Eftersom jag bor på nytt ställe har jag fixat nya växter att fylla det med, och igår fixade jag krukor i rätt storlek till mina miniväxter. Fyrkantiga! I glas! Är för övrigt lite kär i växten till höger, det är min favorit.

DSC_0585.JPGDSC_0610.JPG

Har några större växter också. Tänker att korrekt användning av en flasklilja ändå måste vara att skapa en skog åt Snusmumrikern.

Jag har läst lite fina böcker och lyssnat på sommarprat och dokumentärer, så det kommer. Jag ska bara landa lite först.

Kommentera

