Mina senaste bibliotekslån

DSC_0317 Jag har läst ganska många böcker av Lauren Oliver och har oftast tyckt om dem. Inte så att hon är en av mina favoritförfattare, men det känns bra att ha vissa som man är ikapp med och har läst nästan allt de publicerat. Jag letar inte aktivt efter Lauren Olivers böcker, och jag köper dem aldrig, men när jag stöter på en jag inte läst plockar jag alltid upp dem. Sån är regeln. Således lånade jag såklart Rooms när jag såg den, utan att veta alls vad den handlar om. Jag har hunnit komma ett femtiotal sidor in i den och hittils gillar jag den. Den får ligga i min ryggsäck under resan, inte resväskan.

DSC_0315

Där lägger jag också dessa två, för att ha något att varva med under båtresan. Och nej, jag kommer inte hinna läsa ut alla på en dag men jag kunde helt enkelt inte välja vilken av dessa jag skulle prioritera så båda hamnar i ryggsäcken. Mrs Dalloway för att jag bara har läst en bok av Virginia Woolf och hon skriver så himla mysigt, samt Janet Frames självbiografiska serie. Det är alltså en samlingsvolym med alla tre. Janet Frame är dessutom från Nya Zeeland, vilket är bra för ett eventuellt kommande projekt jag funderar på.
DSC_0312
Har alltså i flera år funderat på att läsa denna och nu när jag kommer vara på semester och inbillar mig själv att jag kommer läsa oräkneligt antal böcker är det dags.

 

DSC_0319

Och slutligen två böcker på spanska. Den första är Ronja Rövardotter, den andra en spansk ungdomsbok. Vilken av dessa jag tar med till Polen får jag se, lutar just nu åt den spanska men mycket kan hända på ett dygn.

Kommentera

