Sommarlov 

Som alla andra skolelever har jag sommarlov nu och gör inga speciellt revolutionerande grejer. Mestadels hänger jag på jobbet, pluggar körkortsteori, läser böcker, läser bloggar och glor på youtubeklipp. Min kompis sms:ade häromdagen att hennes konsumtion av youtubeklipp var nästintill sjuklig och jag kände mest att det var skönt att det inte bara var jag.

Och promenerar gör jag. Promenerar varje dag.

Jag har ett jobb som mest går ut på att finnas på jobbet (därav ”hänger på jobbet” istället för ”jobbar”), således händer det att jag tittar på ett och annat klipp på arbetstid (när jag inte orkar läsa mer t.ex.). Har hunnit upptäcka nya människor att följa.

MuchelleB är en av dem. Hon har himla fint ljus i sina videor och är intresserad av ”behaviour changing”. Hon går dessutom upp klockan 5 varje morgon, redan där mina vänner, redan där.

Lucy Moon har jag följt ett tag nu, blir alltid lite varm när jag ser att hon har lagt upp något nytt. Hon verkar dock gå igenom någon form av youtubekris nu, raderar gamla videor och är inte nöjd med det hon gör så hon publicerar lite mer sällan. Finns dock fortfarande ett ganska stort arkiv med videor, som alltid är väldigt genomarbetade. Hennes ”172 hours” är alltid så fina (estetiskt talat alltså). Den senaste  är underbar.

Emma är svensk men gör videos på engelska, och är min senaste besatthet. Det räcker nog så. Hon har gjort en (eller två faktiskt!) video om saker man ska göra varje dag, typisk en sån grej jag älskar. Här är den första.

Annars då?

Elsa Billgren hade så himla fina inlägg om hennes sons födelsedag. Om kalaset här och presenterna här.

Sandra Beijer ska översätta milk and honey till svenska  (!) Som Lucy Moon listade som en av sina favoritpoesiböcker för ett tag sedan dessutom.

Huruvida bokbloggen är död eller ej finns intressanta diskussioner att läsa på enligtos blogg, och ett inlägg som nästan enbart innehåller tips på vem man ska följa, från henne själv och i kommentarsfältet här.

Dagens rapport, klart slut.

 

Kommentera

